Knäckebrödstips!

För ett tag sen hittade jag ett nytt knäckebröd i mataffären. Det var från Leksands knäckebröd och hette Fäbodknäcke Surdeg.

Jag tyckte att det var väldigt gott och inte likt andra knäckebröd jag ätit. Knäckebrödet säljs i stora runda kakor så att man själv bryter brödet i lagom stora bitar. Anledningen till att jag tyckte om det så mycket var för att det hade en annan karaktär än andra knäckebröd, kanske på grund av att det är bakat på surdeg. Det är både knaprigt men ändå sprött och smakrikt. Jag rekommenderar detta bröd starkt!

Denna information har jag hittat om Fäbodknäcke Surdeg: Fäbodknäcke Surdeg är ett lyxigt, mörkt, mustigt & robust knäckebröd. Förutom surdegskulturen finns lite malt & linfrö för extra tugg. Fäbodknäcket är lite knaprigare och tunnare med en härlig hembakt smak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0